Így jött létre a PlaccOn

 

A vendégtér, a Placc, mindig is jelen volt az életemben. Vendéglátósként ugyanis már számos területén kipróbáltam magam: dolgoztam más Placcán, ahol a felszolgálásba kóstolhattam be, azonban rövid idő elteltével megvalósítottam a saját Placcomat. 2007-ben két barátommal a megnyitottuk saját kávézónkat, az All-in Cafét.

Huszonévesen a megvalósítás lendülete hajtott, amely eleinte a racionális döntések és a rentábilis fenntartás rovására ment. Céljaim és üzleti tervem ellenére rá kellett jöjjek, hogy gyakorlatban sokkal nehezebb azok megvalósítása. Úgy éreztem, hogy semmire nem elég egy nap, soha nem érem magam utol a munkában, pedig még az alvásidőmet is radikálisan lecsökkentettem. Teljesen bedarált a sok teendő, hamar szétestem. Folyamatosan falakba ütköztem, mert elapróztam magam, és nem jutott időm az üzletfejlesztésre.

Hamar rájöttem, hogy a megoldás az automatizációban rejlik. Marketingesként munkahelyemen lehetőségem nyílt vállalatirányítási szoftver bevezetésére. Így tapasztaltam meg, hogy egy jól felépített rendszer milyen előnyöket nyújt egy vállalkozás számára, rengeteg időt megspórolva. Körbenéztem a piacon, hogy milyen megoldások vannak vendéglátóhelyek számára, a kínálat azonban elkeserítő volt. Felhőalapú rendszerről akkoriban még álmodni sem mertem, a telepítők korszaka annál inkább virágzott. Nem létezett olyan rendszer, amely kisebb kávézók számára is alkalmas volt, nemhogy segítette volna az üzletfejlesztést, hanem sok akadályt is gördített a vendégkiszolgálás és menedzsment elé is.

Ekkor fogalmazódott meg először az ötlet, hogy megvalósítom a saját vendéglátó rendszeremet. Készítettem egy specifikációt arról, milyennek is kellene lennie egy rugalmas, felhasználóbarát és hatékony szoftvernek, amely a felszolgálók és a tulajdonosok igényeit egyaránt kielégíti. Többszöri nekifutás után sem találtam meg azt a programozót, aki terveimet megvalósítja, ráadásul az élet egy rövid időre felülírta az elképzeléseimet.

Akkoriban igazoltam le a Pellini Café magyarországi csapatához, ahol már közel 8 éve a HoReCa üzletág vezetője vagyok. Napi kapcsolatban állok országszerte számos kávézó, étterem és vendéglátóhely vezetőivel és felszolgálóival is. Döbbentem szembesültem azzal, hogy az elmúlt 10 évben szinte semmit nem fejlődött a piac, ugyanazok az éttermi szoftverek állnak rendelkezésre, mint akkoriban. Pedig azóta a technika jelentős fejlődésen esett át, amelyet azonban nem követett a rendszerek fejlesztése. Elérkezettnek láttam az időt, hogy előkaparjam a fiókból az évekkel ezelőtt megírt jegyzeteimet.

A partnereim között készített kutatásaim megerősítettek abban, hogy elképzeléseimre mekkora igény van. Végre megtaláltam azt a programozót is, Gábor személyében, akivel közel másfél éve eltelte után végre sikerült megvalósítani régóta dédelgetett álmom. Közel fél év tesztelés után végül piacra dobtuk a PlaccOn vendéglátó rendszert.

Ma már látom, hogy nem volt szabad feladnom! Bíztam a megérzéseimben, amelyet a piaci igények sikeresen igazoltak is. Mindig nagy figyelmet fordítok partnereim visszajelzéseire, amelyeket maximális szakértelemmel és sokéves tapasztalataimmal ötvözve implementálok a fejlesztésekbe.

Iványi Bence
A PlaccOn alapítója