GY.I.K.

Kérdésed maradt? Tekintsd át a leggyakrabban előforduló kérdéseket a PlaccOn online éttermi szoftver használatával, működési hátterével és a szabályozási környezettel kapcsolatban. Ha még mindig nem találtál választ vedd fel velünk a kapcsolatot közvetlenül!

Funkciók

A program kezel készletet?

Igen, segítségével pontosan nyilvántartható az aktuális alapanyag, késztermék raktárkészlet.

Minden egyes alkalommal amikor valami eladásra kerül, levonásra kerül a felhasznált alapanyag vagy termék. További lehetőség van készletmozgások kezelésére is pl: egyik üzletből átadás a másik üzletbe, vagy egyik raktárból áru átadás a másik raktárba, stb. Tudsz leltározni (készlet korrekciózni) illetve selejteszhetsz is. Visszamenőleg minden tranzakciót ment a rendszer, így könnyen szűrhető, miképp mozog az áru vagy alapanyag.

Technológia / biztonság

Milyen technikai igénye van a programnak?

A pontos technikai igényekről ide kattintva tájékozódhatsz.

 

 

Mi történik, ha megszakad az internetkapcsolat?

Ma már nem jellemző, hogy a szolgáltató ne tudjon állandó internetkapcsolatot biztosítani, természetesen mégis megesik alkalmanként technikai leállás. Ilyen esetekben az a legegyszerűbb megoldás, ha mobiltelefonról hotspot segítségével megosztjuk az internetet.

 

Az adatok biztonságban vannak a felhőben?

A PlaccOn egy online rendszer, de ma már rengeteg ilyen biztonságos rendszert használunk levelezésre, ügyfélkezelésre, akár számlázásra. Rendszerünk folyamatosan szinkronizál a szerverekkel, és egyszerre több tárhelyen történik a mentés, hogy ne fordulhasson elő adatvesztés. A rendszerben beállítható a kiléptetés ideje, ami egy újabb elem hogy az adatok biztonságban legyenek.

Másik programból lehet importálni adatokat a PalccOn-ra?

Igen, minden alapanyagot, terméket, és egyéb cikket be lehet tölteni, ehhez egy minta táblázatot biztosítunk.

Csak a PlaccOn nyújtotta eszközök, vagy saját számítógépem is alkalmas?

A PlaccOn egy online rendszer, ez olyan előnyökkel jár hogy bármilyen eszközről lehet használni. Az más kérdés, hogy vannak otthoni egyszerű eszközök és vannak profi vendéglátói gépek. Ha a tárcád még nem engedi a profi eszközöket, akkor is van még köztes megoldás. Ha saját eszközt használsz kérd ki munkatársunk véleményét, mielőtt eszközt vásárolnál, mert nekünk nagy gyakorlati ismeretünk van az eszközök használhatósága terén.

Kell telepíteni a PlaccOn-t?

Amennyiben PC-ről használod nincs szükség telepítésre, ha tableten használod vagy telefonon, töltsd le a letöltések menüpontból az ANDROID vagy IOS alkalmazásunkat. A PlaccOn egy teljesen „instant” rendszer, akár önmagad elvégezheted a telepítéseket és a beállításokat, de természetesen kérheted munkatársunk segítségét, és ez esetben elvégezzük a telepítést és a beállításokat a helyszínen.

Jogszabályi környezet

A program be van e kötve a NAV-hoz?

Az alap verzió nincsen bekötve a NAV-hoz, azaz ebben a formában egy belső készlet nyilvántartó, elszámoltató rendszer. A PlaccOn a nyomtatásai „proforma” nyugták, azaz nem adóügyi bizonylatok.

Adóügyi verzió: A PlaccOn-nak megrendelhető „Adóügyi nyomtató kapcsolat modulja” ennek segítségével nem kell pénztárgépet használni, hanem egy hitelesített adóügyi nyomtatót kezel a rendszer. Ez nagy könnyedséget jelet, mert elég egy eszközt használni. Ebben az esetben a nyomtató adja át a tranzakciós adatokat a NAV részére, de készlet és egyéb információkat nem továbbít.

QR kódos pénztárgép kapcsolat verzió: Van lehetőség, hogy a PlaccOn QR kódon keresztül kommunikáljon a pénztárgéppel, így nem kell a pénztárgép kezeléssel foglalkozni, ez esetben is a NAV felé a beszkennelt eladások kerülnek továbbításra a pénztárgép által. Videó bemutató

NTAK: 2023.01.01.-től minden éttermi rendszernek adatot kell szolgáltatni az NTAK felé, erről itt található bővebb információ 

 

Kell használni pénztárgépet ha PlaccOn-t használok?

Igen, mindenképp kell használni pénztárgépet a vendéglátó üzletek részére, három féle lehetőség kínálkozik:

Az alap verzió A PlaccOn a nyomtatásai „proforma” nyugták, azaz nem adóügyi bizonylatok, a PlaccOn a fizetéskor részletezi az ÁFA bontást, és ha nyomtatott ProForma blokkot, (fogyasztási összesítőt) akkor a pénztárgéppbe az alapján kézzel be kell ütni az ÁFA bontást és a fizetési módot megadni, a vendégnek pedig két blokkot egyszerre átadni (a PlaccOn részletezőt és az adóügyi nyugtát) 

Adóügyi verzió: A PlaccOn-nak megrendelhető „Adóügyi nyomtató kapcsolat modulja” ennek segítségével nem kell pénztárgépet használni, hanem egy hitelesített adóügyi nyomtatót kezel a rendszer. Ez nagy könnyedséget jelet, mert elég egy eszközt használni. Ebben az esetben a nyomtató adja át a tranzakciós adatokat a NAV részére, de készlet és egyéb információkat nem továbbít.

QR kódos pénztárgép kapcsolat verzió: Van lehetőség, hogy a PlaccOn QR kódon keresztül kommunikáljon a pénztárgéppel, így nem kell a pénztárgép kezeléssel foglalkozni, ez esetben is a NAV felé a beszkennelt eladások kerülnek továbbításra a pénztárgép által. Videó bemutató

NTAK: 2024.01.01.-től minden éttermi rendszernek adatot kell szolgáltatni az NTAK felé, erről itt található bővebb információ 

 

Összeköthető pénztárgéppel a PlaccOn rendszer?

Igen, két féle módon:

Adóügyi verzió: A PlaccOn-nak megrendelhető „Adóügyi nyomtató kapcsolat modulja” ennek segítségével nem kell pénztárgépet használni, hanem egy hitelesített adóügyi nyomtatót kezel a rendszer. Ez nagy könnyedséget jelet, mert elég egy eszközt használni. Ebben az esetben a nyomtató adja át a tranzakciós adatokat a NAV részére, de készlet és egyéb információkat nem továbbít.

QR kódos pénztárgép kapcsolat verzió: Van lehetőség, hogy a PlaccOn QR kódon keresztül kommunikáljon a pénztárgéppel, így nem kell a pénztárgép kezeléssel foglalkozni, ez esetben is a NAV felé a beszkennelt eladások kerülnek továbbításra a pénztárgép által. Videó bemutató

NTAK: 2024.01.01.-től minden éttermi rendszernek adatot kell szolgáltatni az NTAK felé, erről itt található bővebb információ 

 

A PlaccOn ismeri a különböző ÁFA típusokat pl "elviteles" vásárlások esetére?

Igen, sőt a dolgozónak nem is kell ismernie az ÁFA törvényeket, mert a rendszer kezel „elviteles ÁFA” típust. Például megadható, hogy egy étel vagy kávé alapaértelmezett helyben fogyasztásra való ÁFA kulcsa 5% legyen, de ha elviteles, akkor 18 vagy 27%. Az alkalmazottadnak a rendelésfelvételkor csak a „elviteles” gombot kell megnyomni és a rendszer automatikusan módosítja az ÁFA kulcsokat. Ilyen egyszerű. 

A PlaccOn NTAK kompatibilis szoftver?

Igen, a PlaccOn rendelkezik hivatalos NTAK tanúsítvánnyal, az adatszolgáltatás köteles partnerek esetében a PlaccOn elvégzi az adatszolgáltatást minden eladáskor, az ügyfélnek ezzel nincs tennivalója. Csupán egy tanúsítványt kell hitelesíteni az NTAK oldalán, melyről kapcsolódáskor küldünk egy útmutatót.

Igényelj 14 napos demo verziót, próbáld ki saját eszközödön, telepítés nélkül a PlaccOn rendszerét.


Munkatársunk igény szerint bemutatja a funkciókat (telefonon, Skype-on vagy személyesen) továbbá egy négyrészes email tanácsadást kapsz a rendszer használatáról sok-sok videóanyaggal.