NTAK regisztációval kapcsolatos kérdések:

Üzletem NTAK adatszolgáltatás köteles?

Amennyiben a következők közül valamelyik tevékenységi kör fel van véve cégedbe, akkor igen:

  • étterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • büfé, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • cukrászda, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • italüzlet, bár, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • zenés-táncos szórakozóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • gyorsétterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • alkalmi vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.

Ha bizonytalan vagy kérd ki könyvelőd véleményét, vagy keresd fel az NTAK ügyfélszolgálatát.

Önkéntes adatszolgáltatás 2023. július 1-e előtt.

Lehetőség van, a határidő előtt önkéntesen megkezdeni az adatszolgáltatást. A küldött adatok teszt jellegűek, azaz nem vizsgálja még senki. Miért lehet ez hasznos? Mert a PlaccOn látja az esetleges hibákat mind a PlaccOn mind az NTAK oldalán, ami segíti a problémamentes átállást. Számodra is láthatóak lesznek az esetleges hiányosságok, pl nem kategórizáltál be egy adott terméket. Ha szeretnél résztvenni az önkéntes adatszolgáltatásban, keresd kérlek a PlaccOn ügyfélszolgálatot az info@placcon.hu címen.

Mikortól indul az adatszolgáltatás, meddig van türelmi idő?

2023. július 1.-én indul az adatszolgáltatás, a hiba tolerancia időről még nem tudunk tájékoztatást adni, mert Mi sem kaptunk.

Tanúsítvány beszerzése, feltöltése

Erre 2023. július 1-ig van lehetőség, hamarosan küldünk egy pontos útmutatót a tansúítvány kezelés menetéről.

PlaccOn adatszolgáltatási kérdések:

Milyen adatokat küld a PlaccOn az NTAK-nak?

A rendszer az eladási és sztornó adatokat küldi:

  • termék neve
  • NTAK kategória, alkategória
  • bruttó eladási ár
  • szervizdíj (ha alkalmazod)
  • fizetési mód
  • elviteles vagy helyben fogyasztás
  • rendelés kezdete (dátum, óra, perc, mp)
  • fizetés végösszeg és idő (dátum, óra, perc, mp)

Napi zárás adatot:

  • zárás időpontja
  • összes fizetés száma
  • összes forgalom, fizetési módra bontva
  • borravaló (ha volt -opcionális a kezelése)
  • amennyiben a bolt zárva van, akkor zárva tartás (erről automatikusan küld, lsd további kérdésekben)
Mit lehet tenni, hogy a PlaccOn ne szolgáltasson adatot az NTAK részére?

Erre nincsen lehetőség, minden eladás után megtörténik az adatszolgáltatás. Ha rendelési összegzőt nyomtatsz, arról nem történik adatszolgáltatás, hisz az még nem egy értékesítés. Abban az esetben nem kell adatot szolgáltatni, ha a bolt nem NTAK köteles, vagy más szoftvert használsz az NTAK adatszolgáltatásra.

Mikor küldi a PlaccOn az adatokat az NTAK felé?
Az adatszolgáltatás mindig a tranzakciót követően történik meg azonnal. Tehát minden fizetéskor és a napzárás pillanatában. Ha az NTAK, hiba miatt nem tudja fogadni az adatokat, akkor a zárás során azokat ismét megkísérli a rendszer beküldeni.
Készletkezelés kötelező?

Árukészlet, alapanyag, információkat nem kell küldeni az NTAK részére.

Milyen beállításokat kell megadjak a PlaccOn-ban?
  • Termékek kategórizálása: Súgó
  • NTAK regisztációs szám megadása (Beállítások-> integrációs beállítások)
  • NTAK tanúsítvány feltöltése (Beállítások-> integrációs beállítások)
  • NTAK kulcs feltöltése (Beállítások-> integrációs beállítások)
  • Nyitvatartás beállítása (Beállítások->működési beállítások)

Ha az integrációs beállításban minden adatot megadtál, akkor elindul az adatszolgáltatás, tehát ha nem szeretnél önkéntes adatszolgáltatást nyújtani, akkor ezeket a mezőket csak a határidőkor töltsd ki.

Visszamenőleg küld-e adatot a PlaccOn az NTAK-nak?

Nem küld visszamenőleg semmit.

Csak akkor kezdi meg az adatküldés, amikor, beállítottad az összes kulcsot a Beállítások -> integrációs beállításban.

PlaccOn technikai kérdések:

Borravaló, szervízdíj kezelése

Ha be van állítva szervizdíj, azt a PlaccOn automatikusan küldi, nincs vele teendőd. 
borravaló felvitele opcionális, azaz nem kötelező megadni. Ha meg szeretnéd adni, akkor a műszakok befizetésébe tudod megtenni pl műszak zárás előtt.

Vendég, Munkatárs, Személyzeti fogyasztás, Repi adatküldés

A fogyasztó személyét nem küldi a PlaccOn az NTAK részére, azt a tényt viszont, hogy mennyi a kedvezmény, és mikor lett létrrehozva a rendelés azt küldeni kell. Az hogy milyen a fizetési mód azt is, a saját megnevezésű fizetési módokat az NTAK „egyéb” fizetési módként fogadja.

Ha nem vagyok nyitva, kell-e küldeni adatot?

A PlaccOn beállítások->működési beállítások menüpotban lehetőség van beállítani a nyitvatartást, ha nem vagy nyitva és ez be van állítva, akkor a PlaccOn elküldi a zárva tartás tényét aznap az NTAK részére, anélkül, hogy neked meg kellene nyitni a PlaccOn-t (továbbá, hogy ez megtörténjen, nem is kell bekapcsolni a számítógépet.

Kinyomtatott rendelési összegző tartalmát küldi e a PlaccOn az NTAK részére

Nem, csak a fizetéseket, ami még nem lett fizetve (nyitott tételek, törlésre került tételeket) nem küldi a rendszer.

Miket kell beállítani a PlaccOn-ban a sikeres adatszolgáltatáshoz?

 

  • Be kell kategorizálni a termékeket a megfelelő NTAK csoportba. – Súgó
  • Meg kell adni az üzlet NTAK regisztrációs számát a Beállítások – integrációs beállítások mezőbe
  • Fel kell tölteni az NTAK által visszaküldött tanúsítványt és kulcs fájlokat a Beállítások – integrációs beállítások mezőbe

FIGYELEM: ha megtetted az integrációs beállításokat, akkor az adatszolgáltatás Önkéntesen megkezdődik, a határidő előtt, erről kérlek, tájékoztass minket mindenképp ha így döntesz ellenkező esetben ezeket a mezőket csak 2023. július 1-napján kell feltölteni.

NTAK kategóriák és termékekkel kapcsolatos kérdések:

Melyik terméket, melyik NTAK kategóriába kell sorolni?

Az NTAK létrehozta a kategózálási segédletet, melyet ide kattintva találsz.
Sajnos ha nem találtad meg, hogy keresett terméket melyik kategóriába kell tenni, abban a PlaccOn ügyfélszolgálata nem tud segíteni, mert nekünk is csak ez a lista áll rendelkezésre. Két lehetőséged van: kikéred az NTAK állásfoglalását, vagy besorolod az érzésedre leginkább illeszkedő NTAK kategóriákba.

Azonos árú termékeket fel kell-e tölteni külön, pl.: Fagyik ízenként?
Amennyiben ugyan abba az NTAK kategóriákba esik, akkor nem, tehát ha pl fagyit árulsz vehetsz fel fagyi terméket és azt tudod technikailag használni az összes fagylaltra. Így van ez pl. az üdítők esetén is, ha nem külön típusonként kezeled.

Naponta változtatom a menüt, hogy járjak el?

Ha menüztetsz, nem szükséges minden nap megadni a termék valódi nevét, lehet az a termék neve hogy napi menü. A termék megnevezésekbe nem szólhatnak bele.

"Extra" besorolású termékeket kell e kategorizálni?
Nem, az extra eladása a kapcsolódó termék NTAK kategóriáit követi le.

Adott terméket két féle módon értékesítek (pl: Sajt kimérve és Sajttál)

Ebben az esetben érdemes összetett termékként is létrehozni a terméket (ugyan azzal az alapanyag felhasználással) csak külön néven és NTAK kategóriákkal.