A Teya bankkártya terminálok képesek a PlaccOn bankkártya fizetéseit, felhőn keresztüli kapcsolattal feldolgozni, így ha a PlaccOn-ban bankkártya fizetési módot választasz, akkor automatikusan a PlaccOn meghívja Teya terminált a végösszeggel, megvárja a vendég műveletet, hogy a fizetés sikeres legyen, majd ez után zárja le a fizetést. Lehetőség van borravaló elfogadására is. Továbbá nem szükséges a terminálon történő nyomtatás ha PlaccOn nyomtatót használsz, hisz a fizetési adatok a PlaccOn nyugtára nyomtatódnak. A Teya terminállal történő kommunikáció a felhőn keresztül történik, így akár egy mobiltelefonnal vagy egyszerre több eszközzel is működtethető.

Technikai igények:

  • Teya bankkártya terminál – ajánlatkérés itt
  • PlaccOn fiókodban aktív Teya modul (ingyenes)
  • Teya fiók felhasználónév és jelszó birtoka

1. lépés:

Jelezd a PlaccOn ügyfélszolgálatnak e-mailben, hogy szeretnéd igénybe venni a Teya modult (ez ingyenes). Onnan tudod, hogy már aktív, hogy tulajdonosi profillal látható a „Beállítás menüpont alatt a Teya menüpont, továbbá emailt is kapsz majd tőlünk. (A Beállítások / munkatársak kezelése menüpontban más munkatársnak is hozzá rendelhető igény esetén)

 

2. lépés:

Válaszd ki a PlaccOn felületén a Beállítások -> Teya menüpontot.

3. lépés:

Ekkor átirányít a PlaccOn a Teya belépési felületre, ahol be kell jelentkezned a Teya felültre. Itt meg kell adnod a Teya regisztációs email címedet és jelszavadat.

4. lépés:

Válaszd ki melyik üzlethez szeretnél Teya bankkártya terminált hozzárendelni, majd nyomd meg a Mentés gombot.

 

5. lépés:

Rendeld hozzá a kívánt kasszához a megfelelő Teya terminált. Ha több Teya terminált használsz és több kasszát a PlaccOn-ban akkor itt megadhatod, melyik kassza melyik terminálhoz legyen hozzárendelve. Ebben az esetben érdemes elnevezni a terminálok „alias”-át, hogy a személyzet meg tudja különböztetni őket (pl: Kassza terminál, Mobil kassza) A Teya terminál számát a készülék hátoldalán találod egy matricán S/N kezdettel. Ha a jövőben cserélni kell a terminált akkor itt tudod elvégezni majd az esetleges módosítást is.

6. lépés:

Most a Teya terminálon kell dolgozni, indítsd teljesen újra a Teya eszközt a Ki/be kapcsoló gombbal, majd, lépj be a Teya applikációba (Payments ikon).

A „hamburger” menüre kattintva (bal felül három vízszintes vonal ikon) lépj be a Beállításokba (alapértelmezett jelszó: 0000, vagy 1234, ha nem ez akkor érdeklődj a Teya kapcsolatnál)  majd itt válaszd a „Funkciók kezelése” menüt. Itt kapcsold be a „Kasszaintegációk engedélyezése” funkciót.

Amennyiben a PlaccOn-ban használsz proforma vagy adóügyi nyomtatót, akkor javasoljuk, hogy kapcsold ki az „Automatikus nyomtatás” funkciót, mert a Teya fizetési tranzakciós adatok rá fognak kerülni a PlaccOn nyugtára, számlára, így fölösleges lesz a bankkártya terminálon nyomtatni.

Érdemes továbbá beállítani az Android eszköz beállításokban, hogy ne kerüljön a készülék „alvó” állapotba és hogy az eszköz a legnagyobb fényerővel dolgozzon (Android eszköz alapértelmezett jelszava a beállítások eléréséhez: pax9876@@ – amennyiben nem ez a jelszó, érdeklődj a Teya kapcsolatnál)

Itt tudod a bankkártyás borravalót is engedélyezni, ha szeretnéd, érdemes, mert a PlaccOn-ba is bejön az összeg – lsd video 

Fontos, ha ebben a pontban bárhol elakadsz, itt a Teya ügyfélszolgálat fog tudni segíteni!

7. lépés:

Válaszd ki a PlaccOn Beállítások -> Alapbeállítások -> Fizetési módok menüpontot. Az itt felsorolt fizetési módokhoz add meg melyik fizetési mód hívja meg a Teya terminált. Az új hozzáadásával felvehetsz újat vagy a meglévőt módosítod. Ahhoz hogy a fizetési mód a Teya terminált hívja, ahhoz válaszd ki a Logika mezőben a Teya logikát.

A Teya logika, több fizetési módhoz is hozzáadható pl. bankkártya, SZÉP kártya

Mentsd el a beállításokat (innetől kezdve működik az integráció)

Működés / Eladás:

  • Tesztelés céljából végezz el egy eladást a PlaccOn felületéről, válaszd a Teya logikával beállított Bankkártya fizetési módot. Ekkor megjelenik a beállított Teya terminálon a fizetendő összeg automatikusan. 
  • Fizessél kártyával, ha sikeres a tranzakció, akkor a PlaccOn automatikusan lezárja a tranzakciót.
  • Ha a vendég borravalót adott meg, akkor látható és összegezhető a Riportok -> Fizetések menüpontban. Kassza zárás előtt, kassza befizetés művelettel kell rögzíteni a szumma bankkártyás borravalót a kasszagépbe vagy adóügyi nyomtatóba.
  • Ha a fizetés sikertelen, azaz a Teya terminál elutasítja a tranzakciót, akkor a PlaccOn visszakerül a fizetési képernyőbe, így újra indítható a fizetési folyamat, bankkártyával vagy készpénzzel.
  • Mindig győződj meg a Teya terminál válaszáról, akkor is ha lezárult a tranzakció. 

 

Sztornó / Visszatérítés

  • Ha sztornózni szeretnél, szokott módon a PlaccOn-ban, válaszd a Riportok -> Fizetések menüpontot. Válaszd ki azt a fizetést amin sztornózni szeretnél és nyomd meg a kuka ikont.
  • Ekkor felugrik az ablak, itt tudod kapcsolni, hogy a sztórnózott fizetés visszakerüljön-e a vevő bankkártyájára vagy sem (a részvisszatérítés nem lehetéséges a PlaccOn felületről, ezt csak a terminálról indítva tudod elvégezni ha igény lenne rá).

 

Hibaelhárítási javaslatok:

  • Ha a PlaccOn nem küldi le a terminálnak az összeget, akkor indítsd újra a Teya terminált, ellenőrizd hogy biztosan csatlakozott e az internetre.
  • Amennyiben olyan hiba van, amit nem tudsz elhárítani, akkor állítsd vissza az ügyfélszolgálatok elérésig a Teya terminált manuális működésre. Ezt úgy tudod megtenni, hogy a 6-os pontban leírt Funkciós kezelése menüpontban kikapcsolod a „Kasszaintegációk engedélyezése” funkciót. és a PlaccOn ->Fizetési mód beállításban (lsd 7-es pont) pedig visszaállítod TEYA logikát visszakapcsolod Bankkártya logikára.
  • Amennyiben több üzleted van és a másik üzlet felvételekor elveszik az egyes üzlet Teya terminál beállítása, akkor a Teya ügyfélszolgáltot kell kérd, hogy a terminálokat rendelje a Teya felületén is üzlethez, mert akkor az a probléma, hogy nincs kialakítva üzlet szeparálás a Teya portálon.