Ezt a menüpontot a Raktárkezelés alatti Bevételezések alatt éred el az oldalsó menüsávban.
Itt tudod rögzíteni (készletre felvenni) a szállítóktól érkező alapanyagokat és késztermékeket. Azonban csak olyan termékeket tudsz bevételezni, amelyek korábban már feltöltésre kerültek a „termékek” menüpontban.
A plusz gombra kattintva tudsz új bevételezést létrehozni. https://placcon.onlineettermirendszer.hu/stock-transaction-in/create
Raktár: több raktár esetén itt tudod kiválasztani, hogy melyikbe szeretnéd bevételezni.
Beszállító: válaszd ki a listából a már felvitt beszállítót, vagy a plusz gomb megnyomásával vigyél fel újat.
Fizetési mód: azt a fizetési módot válaszd ki, ahogyan te vetted a beszállítótól a terméket (számla fejlécében megtalálod).
Számlaszám: opcionálisan a szállítói számlaszám adható meg, hogy a későbbiekben vissza tudd könnyedén követni a beszerzést.
Új tétel létrehozása: itt tudod felvinni a megvásárolt termékeket.
Név: válaszd ki a lenyíló mezőben a korábban már rögzített termék nevét.
Bejövő áfakulcs: itt azt a számlakulcsot kell megadnod, amit a számlán látsz. Azok közül a bejövő áfakulcsok közül tudsz választani, amelyeket korábban a termékfeltöltésnél meghatároztál az adott terméknél. Ha a számlán eltérő áfakulcs található, akkor azt szintén termékszinten kell módosítani.
Mennyiség / kiszerelés / kiszerelési mennyiség: itt az alapvető képletet célszerű megérteni:
Mennyiség = kiszerelés * kiszerelési mennyiséggel.
- Így tehát vagy a mennyiség sorba írj egy összesített számot,
- vagy a kiszerelés és a kiszerelési mennyiség mezőt töltsd ki. Például:
A Bujdosó bor kiszerelése 0,75 l, amiből 5 darabot vettünk. Ezeket a számokat írva a kiszerelés+kiszerelési mennyiség mezőbe egyből felszorozza a rendszer és megadja a tényleges „mennyiséget”.
TIPP: ha 24 darab készterméket vásárolsz (például üveges kóla, amit egy az egyben értékesítesz), akkor egyszerűen írd a „mennyiség” mezőbe a 24 darabot.
Bruttó összesen: a termékhez kapcsolódó és a számlán szereplő bruttó részösszegét írd ide (a rendszer így kiszámolja automatikusan a termék egységárát).
FONTOS! A rendszer enged 0 Ft-os beszerzési árat megadni, de ha ezt adod meg, akkor a 0 Ft-ból dolgozik majd a riport és a leltár funkció is à így valótlan képet kapsz működésedről. Azt javasoljuk, hogy mindig adj meg összeget.
Lejárat dátuma: akkor kell megadni, hogyha a termékadatlapon igenre állítottad a „lejáratkezelés” gombot.
Mentés és új (következő tétel): erre a gombra kattintva menti a rendszer az adatokat és egyből a következő tétel létrehozására ugrik.
Mentés: ha végeztél az új tételek létrehozásával, a mentés gombra kattintás után az összegzőképernyőre ugrik a rendszer.
Összegző oldal: (lásd a képen) itt tudod visszaellenőrizni, hogy az admin felületen szereplő ár megegyezik-e a számlán szereplő részösszeggel. Ha nem, a ceruza ikonra kattintva tudod korrigálni.
Fájlfeltöltés: a lefotózott/beszkennelt szállítólevelet, vagy számla képét, de akár az áru fényképének képét is feltöltheted. Tipp: mobiltelefonról vagy tabletről használva nemcsak tallózni, hanem fényképet készíteni is tudsz.
Félbehagyás / Mentés: a gombra kattintva menti az eddig feltöltött adatokat, azonban nem zárja le a rendszer a bevételezést. Ezt a funkciót akkor használd, ha valamiért félbe kellene hagynod a folyamatot (például nem találod a számlát és hosszabb idő előkeresni).
Lezárás: erre a gombra kattintva utólagosan már nem módosítható a bevételezés, csak készletkorrekcióval, azaz leltárral.