Ebben a súgóban bemutatjuk a Qerko applikáció használatát a rendelések kezeléséhez, beleértve az asztalhoz kötődő és elviteles rendelések folyamatát. A leírás részletesen ismerteti az alkalmazás használatát, a PlaccOn integrációval való együttműködést, és az esetleges hibák elkerülését.
Rendelésfelvétel asztalhoz
1. QR-kód vagy NFC használata
A vendég beolvassa az asztalon található QR-kódot, vagy NFC-t használ a rendelés megkezdéséhez.
-
iPhone esetén a vendégnek nem szükséges letöltenie a Qerko alkalmazást, Android esetén a letöltés szükséges.
2. Rendelés fogadása a PlaccOn-ban
A rendelés megerősítését követően:
-
A rendelés automatikusan beérkezik a PlaccOn alkalmazásba a „Placc” menüpont alatt.
-
Ha rendelkezésre áll rendelésnyomtató, a megfelelő helyen kinyomtatódik a rendelési blokk (például a konyhán).
-
Ha rendelésváró kijelzőt használnak (például konyhamonitor), ott beállíthatók a rendelés státuszai: Készül, Kész, Kiadva. A vendég értesítéseket kap push üzenet formájában: például „Elkészült a megrendelésed, jó étvágyat!”
3. Módosítás és törlés
Ha valami nincs készleten, vagy módosításra van szükség:
-
A felszolgáló a PlaccOn alkalmazásban törölhet, módosíthat vagy hozzáadhat tételeket a rendeléshez.
-
Ezek a változtatások azonnal szinkronizálódnak a vendég alkalmazásával.
4. Fizetési folyamat és asztalállapot
-
Figyelem: A Qerko és a PlaccOn alkalmazásban nem történhet egyidejűleg fizetés ugyanahhoz az asztalhoz.
-
Ha a Qerko appon keresztül fizetnek, az asztaltérkép kék jelölést kap, és a felszolgáló nem tud belépni az asztalhoz a PlaccOn-ban.
-
Ha az asztal zöld, az összes tételt már kifizették.
-
Rendelésfelvétel – elvitel esetén
1. Elviteles QR-kód használata
Igény szerint a Qerko biztosít egy „Elviteles QR-kódot”, amelyet kihelyezhetnek a bolt kirakatába, pultra, egyéb helyekre.
A vendég a QR-kód beolvasása után:
-
Láthatja a menüt.
-
Összeállíthatja a rendelését.
2. Fizetési folyamat és rendelés feldolgozása
-
Az elvitelre szóló rendelés lezárása a fizetéssel történik, ellentétben az asztara való rendelés esetével.
-
Csak a sikeresen fizetett rendelések kerülnek be a PlaccOn alkalmazásba.
3. Függő rendelések kezelése
Az elvitelre szóló rendelések először függő állapotba kerülnek a PlaccOn alkalmazásban:
-
A „Placc” menüpont alatt az Integrációk fülön találhatók névvel vagy azonosítóval.
-
A rendeléseket itt jóvá lehet hagyni, vagy el lehet utasítani.
-
Elfogadás: A rendelés érvényesül, a rendelési blokk kinyomtatódik, vagy megjelenik a rendelés kijelzőn.
-
Elutasítás: A vásárló push értesítést kap, és a fizetett összeg visszautalásra kerül a kártyájára, egyéb teendő nincsen, csak esetleg értesíteni a vendéget miért lett elutasítva.


4. Rendelés kiadása
- Miután a rendelés elkészült, a felszolgálónak meg kell nyomnia a Kiadva gombot a PlaccOn-ban.
- A nyugta automatikusan nyomtatódik, amennyiben van kapcsolat adóügyi nyomtatóval vagy pénztárgéppel.
- Ha nincs adóügyi kapcsolat, a nyugta adását kézzel kell elvégezni a pénztárgépben.
További Qerko súgók
Segítségnyújtás
Qerko ügyfélszolgálat:
-
Telefon: +36 1 808 8774
-
Email: info@qerko.hu
PlaccOn ügyfélszolgálat:
-
Telefon: +36 1 490 0015
-
Email: help@placcon.hu